Nämä tilaus- ja käyttöehdot koskevat Uusikuulon verkkokaupan käyttöä ja sen kautta tehtyjä tilauksia tai vastaavia tilauksia, kuten puhelimitse, sähköpostitse tai postitse tehtäviä tilauksia. Käyttämällä verkkokauppaa tai tilaamalla tuotteita edellä mainituilla tavoilla hyväksyt nämä tilaus- ja käyttöehdot sekä sitoudut noudattamaan niitä.
Pidätämme oikeuden muuttaa tai päivittää verkkokaupan sisältöä, hintoja, valikoimaa ja näitä tilaus- ja käyttöehtoja. Tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta ennen kuin tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Verkkokauppa on suunnattu Suomessa asuville yksityishenkilöille.
Uusikuulo Oy (“Uusikuulo”) eli tuotteen palveluntarjoaja (jäljempänä myyjä).
Y-tunnus: 3195630-4
Osoite: Eskolantie 4, 00720 Helsinki
Yhteystiedot: info@uusikuulo.fi / 010 319 9630
Tilauksen tekeminen edellyttää, että täytät tilauksen tekemiselle asetetut vaatimukset ja annat oikeat ja totuudenmukaiset tiedot. Tilataksesi verkkokaupasta sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Tilaus on mahdollista tehdä rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä.
Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi myyjän ja kuluttajan välillä. Kumpikaan osapuoli ei voi sitä yksipuolisesti muuttaa.
Mahdollisiin alennuskoodeihin pätee koodin yhteydessä ilmoitetut ehdot koodien käyttämisestä. Alennuskoodia ei hyvitetä jälkikäteen.
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset, jos asiakas tekee toistuvasti tilauksia ja palauttaa lähes kaikki tuotteet; jos asiakas ei toistuvasti nouda lähetyksiä ja ne palautuvat lähettäjälle; tuotetta on käytetty ennen kuin se on palautettu; asiakas on käyttäytynyt epäasiallisesti.
Henkilötietosi voidaan tallentaa asiakasrekisteriimme. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta löytyvät tietosuojaselosteesta.
Tuotteiden värit tai pakkauksen ulkonäkö voi poiketa hieman siitä, miltä ne näyttävät verkkokaupassa.
Kaikki verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroina (€) ja sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron. Jos hinnassa on selkeä virhe, pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta virheelliseen hintaan.
Maksunvälittäjä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Alisa Lasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta:
https://www.alisapankki.fi/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Posti Group Oy toimii tilausten toimittajana. Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle. Saatavilla olevat toimitustavat:
Pikkupaketti on valittavissa vain, kun tilauksen tuotteiden enimmäiskoko on yhteensä 35 x 25 x 3 cm ja paketin painoksi tulee enintään 2 kg. Pikkupaketti toimitetaan vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon. Toimitusaika on 1-3 arkipäivää (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa), siitä kun tilaus on lähetetty.
Postipaketti toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen tai automaattiin. Toimitusaika on pääsääntöisesti 1 arkipäivä siitä, kun tilaus on lähetetty.
Kotipaketti pakettiin toimitetaan suoraan kotiin sovittuna aikana. Posti on yhteydessä pääsääntöisesti tilauksen lähettämisestä seuraavana päivänä ja voitte sopia toimitusajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 ja asiakas voi valita hänelle sopivan aikaikkunan pääsääntöisesti 2-4 tunnin tarkkuudella.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa, jos järjestelmävirheen takia on mahdollista valita paketti, johon tuotteet eivät mahdu. Tästä muutoksesta ei tule ylimääräisiä kustannuksia asiakkaalle.
Tilauksen toimitusaikaan vaikuttavat: tuotteen saatavuus, tilauksen käsittelyaika, tilaajan toimitusosoite ja valittu toimitustapa.
Toimitusaikaan vaikuttaa tuotteiden varastotilanne. Jos tilauksella on tuote, jota ei ole varastossa, tuotteella voi olla tavallista pidempi toimitusaika. Pyrimme pitämään tuotteiden toimitusajasta kertovat ilmoitukset ajan tasalla ja kertomaan poikkeavasta toimitusajalla. Jos tilaamasi tuote on loppunut varastosta ja tilauksen toimitus viivästyy sen takia, mutta siitä ei ole ilmoitettu verkkokaupassa, olemme yhteydessä sinuun sähköpostitse. Uusikuulo ei vastaa viivästymisestä ja niiden aiheuttamista välillisistä haitoista.
Tilaukset käsitellään 1-3 arkipäivässä. Tilauksen kaikki tuotteet lähetetään pääsääntöisesti samassa paketissa.
Tilaajan toimitusosoite vaikuttaa Postin antamiin arvioihin toimitusajoista. Emme voi taata tuotteiden saapuvan arvioidussa ajassa. Pyhäpäivät ja ruuhka-ajat voivat vaikuttaa Postin jakeluaikoihin.
Kuluttajilla on oikeus peruuttaa verkkokaupan tai muun etämyynnin kautta tehty kauppa ja palauttaa tuote 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesti ilman erityistä syytä. Kuluttajan vastuulla on, että hän voi tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tuote on palautettu määräajassa.
Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja käyttämättömänä. Kuluttajan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta oikeus saada maksamansa summa kokonaisuudessaan takaisin palauttaessaan tuotteen. Jos tuote on otettu käyttöön, kuluttaja vastaa tavaran arvon alentumisesta. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan.
Rajoitukset määräytyvät kuluttajasuojalain (KSL 6:16) mukaisesti. Palausoikeutta ei ole avatulle sinetöitynä toimitetuille tavaroille, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa Tällaisia tuoteita ovat universaalit kuulonsuojaimet ja kuulonsuojainten puhdistustarvikkeet ja kuulokojeiden puhdistustarvikkeet.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole asianmukainen peruuttaminen. Jos tilausta ei noudeta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta jättämiesi toimitusten todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomat paketit palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä lähettäjälle.
Maksu palautetaan maksunvälittäjä Visma Payn kautta tai tilisiirtona ilmoitetulle tilille 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, ja kun tavara on palautunut toimittajalle ja se on tarkistettu.
Mahdollinen tuotteen takuu ei rajoita Uusikuulo Oy:n Suomen lakiin perustuvaa virhevastuuta.
Kuluttajan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Mikäli tuotteesta löytyy jokin virhe, ensisijaisesti korjaamme tai korvaammme tuotteen. Toissijaisesti voimme myöntää rahallisen korvauksen.
Jos tilauksellasi on toimitettu väärä tuote, tuotteita puuttuu tai tuote on virheellinen, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme info@uusikuulo.fi.
Jos toimitus ei saavu perille kohtuullisessa ajassa (noin 8 arkipäivän sisällä siitä, kun tilaus on käsitelty ja postitettu). Ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@uusikuulo.fi, niin selvitämme asiaa Postin kanssa.
Jos tilaamasi tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa. Vastaanottajan vastuulla on ilmoittaa lähetyksen kuljettajalle eli Postille mielellään luovutuksen yhteydessä tai viimeistään 14 vuorokauden sisällä lähetyksen vastaanottamisesta. Tee ilmoitus Postin verkkosivuilta osoitteessa: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingoittunut-lahetys . Ilmoita tämän jälkeen asiakaspalveluumme sähköpostitse info@uusikuulo.fi. Lähetäthän myös kuvan, josta on nähtävissä vaurioitunut pakkaus ja tuote.
Uusikuulon verkkokaupan sisältö on Uusikuulo Oy:n ja / tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Sisällön tai materiaalien luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.
Tiedot henkilötietojen käsittelystä sekä tietosuojasta löytyvät tietosuojaselosteesta.
Emme vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista lukuun ottamatta kuluttajalakiin perustuvia oikeuksia korvaukseen.
Emme vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisista esteistä, jotka ovat vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella. Tällaisiksi voidaan katsoa esimerkiksi poikkeukselliset luonnonilmiöt, häiriöt liikenneyhteyksissä, työtaistelutoimenpiteet tai tuonti- ja vientikiellot.
Emme myöskään vastaa verkkokaupan häiriöistä, käyttökatkoista tai muutoksista syntyneistä vahingoista.
Näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.
Erimielisyystilanteissa kuluttajalla on lisäksi oikeus pyytää ratkaisusuositusta kuluttajariitalautakunnalta tai olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Päivitetty 5.9.2024